reklama

Widoczna reklama to taka, którą nie tylko widać na przysłowiowy kilometr, ale jest przede wszystkim czytelna i przejrzysta. Obecnie istnieje wiele form reklamy wizualnej, choć najczęściej słowo reklama kojarzymy ze spotami prezentowanymi w telewizji czy innych mediach.

Kasetony podświetlane, litery przestrzenne

Cechami dobrej reklamy wizualnej jest przede wszystkim dostępność. Jak wiele zależy od miejsca, gdzie umieścimy naszą reklamę mogą potwierdzić różni specjaliści od marketingu, a także my – użytkownicy przestrzeni miejskiej. Jednym z najpopularniejszych sposobów na reklamę jest wykorzystanie różnego rodzaju kasetonów. Istnieją kasetony podświetlane, kasetony tłoczone, eliptyczne – to tylko kilka przytoczonych rodzajów kasetonów reklamowych. Zwykle mają formę reklamy świetlnej w postaci trójwymiarowego loga z hasłem reklamowym. Często od ich wielkości, koloru, kształtu zależy, czy ktoś zauważy i zwróci uwagę na taką formę prezentacji naszej firmy, czy też przejdzie obojętnie. Pomysłowość dotyczy także projektowania i montażu liter przestrzennych. Często jest sposobem na przykucie uwagi potencjalnego klienta, ale przede wszystkim budowania marki, utożsamienie się z nią poprzez zastosowanie odpowiedniego wzoru, logotypu, charakterystycznej formy kojarzącej się z daną marką.

Litery przestrzenne są trójwymiarowymi tworami wykonanymi z dowolnego materiału (np. drewno, metal, tworzywo sztuczne). Zazwyczaj wykorzystywane do tworzenia napisów zawieszanych lub stojących, reklamujących firmę lub będących ozdobą, zwłaszcza jeśli są podświetlane. Zauważalnym trendem jest chociażby zamawianie wielkich, podświetlanych liter na wesela, które robią furorę. Można je też spotkać na zewnętrznych ścianach budynków, jako wolnostojące reklamy czy napisy umieszczane na ścianach wewnątrz budynku. Zazwyczaj tworzy się z nich nazwę firmy i hasło przewodnie marki. Zaletą liter przestrzennych jest łatwość montażu i mnogość konfiguracji, jakie możemy z nich ułożyć. Prosta konstrukcja liter przestrzennych skłania niejednych majsterkowiczów do stworzenia samodzielnie takich konstrukcji, jednak przy reklamie firmy warto postawić na sprawdzonego producenta. Własnoręcznie wykonane litery natomiast świetnie ozdobią wnętrza domu czy ogrodu.

Jak odbieramy reklamy świetlne?

Reklamy świetlne to często dodatkowe „latarnie” miast. Nazywane są tak, ponieważ nie raz świecą mocniej, niż miejskie oświetlenie, zwracając na siebie uwagę. Kojarzymy przepełnione ulice Nowego Yorku z wypełnionymi, piętrzącymi się kolorowymi reklamami w postaci podświetlonych kasetonów. Reklama świetlna,  stojaki reklamowe mają za zadanie działać na naszą pamięć i skojarzenia. Jeśli są prawidłowo zaprojektowane i zaprezentowane spełniają swoją rolę. Często osoby kojarzą podświetlone litery z konkretnymi markami. Z jednej strony reklamy świetlne trafiają do potencjalnych odbiorców, z drugiej zaś strony bywają nużące i monotonne. Kluczem do sukcesu jest wybranie takiej formy reklamy świetlnej, która nie przytłacza, a zachęca do skorzystania z danej usługi czy odwiedzenia danego miejsca. Warto także pamiętać o wyborze właściwego miejsca na ekspozycje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *