Agencja reklamowa to dla wielu osób miejsce, które należy odwiedzić w momencie otwierania własnego biznesu, wprowadzania nowego produktu lub usługi na rynek, lub wyciągnięcia firmy z kryzysu. Nic bardziej mylnego. Skuteczne działania marketingowe wymagają systematyczności i ciągłej pracy. Dużo większy efekt przyniesie bowiem świadomość istnienia, dobra renoma marki, tzw. marketing szeptany, niż jednorazowa, opracowana na szeroką skalę, akcja promocyjna.

Czym zajmuje się agencja reklamowa?

Agencje reklamowe zajmują się tworzeniem różnego rodzaju reklamy. Pod tym pojęciem kryje się zarówno tradycyjna reklama telewizyjna, jak i projektowanie graficzne opakowań, banerów wielkopowierzchniowych, szyldy, materiały reklamowe (np. gadżety) i wiele wiele innych. Zakres działalności agencji reklamowej jest bardzo szeroki. Istnieją agencje reklamowe specjalizujące się w prowadzeniu mediów społecznościowych, agencje zajmujące się brandingiem, agencje digitalowe, które zajmują się internetową reklamą. A także agencje specjalizujące się w organizacji eventów. W zasadzie ile działań reklamowych, tyle specjalizacji. Oczywiście istnieją także tzw. agencje 360, które zajmują się wszystkimi dziedzinami marketingu. W końcu pomysł na kampanię to jedno, a jej przygotowanie i przedstawienie światu to drugie. W jej produkcję zaangażowanych jest zawsze mnóstwo osób z różnych dziedzin.

Co należy wiedzieć zanim pójdziemy do agencji reklamowej?

Zwracając się do agencji reklamowej po pomoc w rozreklamowaniu naszej firmy/marki warto, abyśmy byli przygotowani i wiedzieli jaki jest nasz cel. Ułatwi to komunikację i opracowanie szczegółowego planu działania. Ogólne stwierdzenia typu: “chcę, aby firma miała większe zyski, zróbcie coś z tym”, nie przyniesie pożądanych rezultatów. Mimo iż agencje mają doświadczenie i w takich działaniach, nie posiadają takiej wiedzy o Twojej firmie i ich klientach jak Ty sam. Dlatego warto najpierw odpowiedzieć sobie na parę pytań, nim w ogóle zaczniemy szukać agencji reklamowej. 

  1. W czym ma nam pomóc agencja reklamowa, czego od niej oczekujemy?
  2. Czy mam jakiś własny pomysł, wizję jak ma wyglądać ta pomoc?
  3. Czy mam głównego konkurenta? Jak wygląda u niego sytuacja? Czy podoba mi się to, co robi konkurencja?
  4. Czy mam firmy, niekoniecznie z mojej branży, na których chcę się wzorować?
  5. Czy chcę zlecić coś raz, czy zależy mi na długotrwałej współpracy?
  6. Czy jestem zadowolony z dotychczasowych działań marketingowych? 

 

Agencja reklamowa – czym powinna się charakteryzować?

Działania agencji reklamowej przede wszystkim powinny być dostosowane do klienta i jego oczekiwań, by spełnić stawiane im wymagania. Dlatego działania marketingowe agencji są skupione na grupie docelowej danego klienta i trafieniu do tej grupy z odpowiednim przekazem. Dobra agencja reklamowa jest też kreatywna i z pewnością zaskoczy wieloma pomysłami na dany temat. Przekaz prócz tego, że ma przykuwać uwagę, musi być też ciekawy, zapadający w pamięć, dzięki czemu potencjalni klienci nie przejdą obok tego przekazu obojętnie. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *