reklamy w mieście

Obecnie tworzenie wizerunku firmy można podzielić na wiele kategorii. Świat reklamy ciągle wynajduje coraz to nowe sposoby na promowanie przedsiębiorstw. Jednak od wielu lat najpopularniejszym typem reklamy jest outdoor, czyli szeroko pojęta reklama zewnętrzna. Jaki nośnik należy wybrać, aby przyciągała ona wzrok potencjalnych klientów?

Lokalizacja – pierwszy problem

Pierwszą kwestią, nad którą musimy się zastanowić jest to, gdzie chcemy zamieścić dany nośnik. Lokalizacja będzie najważniejszym czynnikiem. Powinna być ona powiązana z naszą grupą docelową. Jeśli chcemy wskazać klientom, gdzie dokładnie jest nasz sklep czy punkt sprzedaży to dobrym rozwiązaniem będzie zamontowanie kasetonów reklamowych w jego pobliżu. Chcąc zwyczajnie zaprezentować naszą ofertę, o wiele skuteczniej mogą zadziałać reklamy świetlne w miejscu, które często mijają adresaci naszej reklamy. Jeśli szukamy konsumentów w wieku do 26 lat, możemy wybrać reklamę w pobliżu uniwersytetów czy popularnych kawiarni i klubów. Jeśli szukamy innych grup docelowych zastanówmy się jakie miejsca odwiedzają i gdzie mogą się natknąć na naszą reklamę. Przydatne będą wówczas badania wśród naszych obecnych klientów lub zwyczajne zbieranie danych przy płaceniu za zakupy.

Odpowiednie dobrane nośniki

Oprócz lokalizacji istotnym warunkiem jest to, jaki nośnik wybierzemy. Przede wszystkim dopasujmy go do naszych zasobów finansowych. Czasem użycie samych liter podświetlanych nad wejściem do sklepu może przyciągnąć wzrok konsumentów i stworzyć odpowiednią reklamę. Jest to jedna z tańszych opcji, często skuteczna. Innym rodzajem nośnika są pylony, które są popularnym rozwiązaniem w dużych skupiskach punktów sprzedaży. Ułatwiają one znalezienie danej firmy. Taki stojak reklamowy możemy spotkać w szczególności w zespołach budynków z branżą usługową. Jeszcze w innym celu stosuje się kasetony podświetlane czy litery przestrzenne, które mają głównie informować o nazwie lub ofercie danej firmy. Stąd wybór samego nośnika jest kolejną ważną rzeczą, którą musimy zrobić. Te dwie kwestie są najważniejsze, jeśli chodzi o formalne oblicze reklamy w przestrzeni miejskiej. Wybierając lokalizację czy typ nośnika, pozostaje nam jedynie stworzenie projektu oraz samego pomysłu na przekaz reklamowy. Te zadania są równie ważne jednak zależą od charakteru naszej działalności oraz samych klientów.

Przekaz – klucz do przyciągnięcia uwagi

Przestrzeń miejska jest zasypana mnogością reklam i nośników promocji firm. Żeby skuteczność reklamy była jak największa należy zadbać o jej przekaz. Treść, która przyciągnie wzrok, która sprawi, że klient zawiesi na tej reklamie dłużej wzrok to już połowa sukcesu. Ważne, żeby przekaz był prosty do zrozumienia, i do zapamiętania. Najlepszą kombinacją jest znalezienie dobrej grafiki i ciekawego hasła reklamowego, które współgra z działalnością promowanej firmy.

Trwałość przekazu

Prócz wyróżnienia się na tle konkurencji, ciekawego przekazu, który zapamięta klient, nie należy zapominać o trwałości reklamy. Bardzo ważna jest więc jakość wykonania reklamy, która będzie odporna na czynniki zewnętrze, środowiskowe. Nie chcemy przecież, by po pierwszej ulewie nasza reklama została zmyta, prawda? To samo tyczy się odporności na promienie słoneczne – im reklama dłużej zachowa swoje kolory, tym lepiej. Tak samo jeśli chodzi o bardziej nowoczesne rozwiązania, jeśli jakość będzie pozostawiała wiele do życzenia, choćby nasz przekaz był świetny, jeśli będzie niewyraźny, nieczytelny, słabej jakości – nikt nie zwróci na niego uwagi. Nie należy więc oszczędzać na jakości reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *